daging goreng kunyit, ayam masak merah n ikan kerisi goreng bawang


posted by umiradhi on , ,

1 comment

aku dah lama tak masak
jangan salah faham pulak, bukan sebab aku malas tau
sebabnya mak mertua aku yang masak
keje aku, makan jer apa yang dia masak

aku sebenarnya suka gak masak
masak ni seolah-olah terapi tau
hilang seme perasaan negatif bila masak (walaupun rasanya x sedap mana)
dulu masa aku duk rumah sewa, selalu gak masak untuk laki aku time off
menu wajib adalah ikan/ayam/telur masak merah
sebabnya laki aku suuuukaaaaaa sangat makan lauk tu
so aku masakla guna resepi campak2
waktu lunch dia akan balik mkn (suka time tu)
laki aku ckp sedap jer n dia makan sampai 2 pinggan

skrg bila kami pindah balik rumah mak, dia selalu gak tanya bila nak masak untuk dia
rindu agaknya air tangan bini kesayangan dia ni
entahla, aku pun xde jawapan untuk soalan dia
sebenarnya, aku boleh jer masak walaupun duk sana
tapi aku xtahu mcm mana nak cakap ke mak aku
biasanya dia yang masak, aku jaga anak jer (time aku off la)
1 lagi, aku bimbang gak masakan aku hancur
nanti mak mertua aku tahu aku x pandai masak
malu beb

tapi, aku tak boleh bagi alasanya sebenarnya
aku kena tunaikan tanggungjawab aku sbg isteri
skrg aku dah sematkan dalam diri nk masak lauk utk laki aku
menunya - daging goreng kunyit, ayam masak merah n ikan kerisi goreng bawang (feberet laki aku gak tu)
tapi aku x blh janji bila menu ni akan terhidang
kena tunggu jela bila
harap laki aku sabar...hehehehehe

1 comment

Leave a Reply